W dniu 14 maja 2022 r. odbyło się V posiedzenie Zarządu ROD pod przewodnictwem Prezesa Krystiana Kopycińskiego. Poniżej przedstawiam ważniejsze tematy poruszone podczas obrad.
Członkowie zarządu ROD na wstępie omówili wykonane w okresie od 30 kwietnia do 14 maja br. prace na rzecz ogrodu, które polegały m.in. na utrzymaniu drożności rowów melioracyjnych, utrzymaniu czystości na terenie ogrodu i wokół kontenerów na śmieci. W ostatnim okresie członkowie zarządu ROD prowadzili nadzór nad właściwą segregacją śmieci przez działkowców – w przypadku stwierdzenia niewłaściwej segregacji, działkowcy wzywani do przeprowadzenia właściwej segregacji lub odebrania nie zgodnych śmieci.
W dniu 9 maja 2022 r. przekazane zostały dokumenty z Walnego Zebrania do Okręgu Pomorskiego PZD w Gdańsku w celu przyjęcia bądź odrzucenia przez rozpatrującą Komisję ds. Walnych Zebrań Sprawozdawczych podjętych uchwał. W dalszym ciągu zamieszczane są na stronie „rodsikorskiego-gdynia” w zakładce „Poradnik” – „Doradztwo Patronat” materiały w zakresie pojawu szkodników i chorób otrzymywane przez firmę ProCam GARDEN. Do zamieszczanych informacji publikowane są preparaty biologiczne do zwalczania patogenów. W dniu 14 maja br. zorganizowano wspólne prace plastyczne dla dzieci z naszego ogrodu pod przewodnictwem p. Moniki Gajda – skarbnika Zarządu ROD. Przygotowane prace zostaną przekazane do Okręgu Pomorskiego PZD w Gdańsku na ogłoszony w styczniu konkurs skierowany dla dzieci pt. „Działka w oczach Dziecka”.
W kolejnej części posiedzenia było omówienie zadania związanego z wymianą transformatora, która ma się odbyć w dniu 18.05.2022 r. Zadanie związane z nadzorem powierzono grupie energetycznej ogrodu, która w tym dniu będzie śledzić prace firmy z którą podpisana została umowa jesienią 2021 r.
Kolejnym punktem było omówienie właściwych materiałów do remontu drogi głównej. Wstępnie ustalono, że przeprowadzone zostanie wyrównanie podłoża wraz z usunięciem niewielkiej warstwy obecnego materiału. Po przeprowadzonym utwardzeniu tak przygotowanego podłoża, nałożona zostanie warstwa gresu do tzw. „podbudowy”.
Przed ostatnim punktem posiedzenia było omówienie wystawionych not w sprawie opłaty ogrodowej za 2022 r., które będą wręczane osobiście działkowcom w dniach od 14 – 21 maja br. Pod dniu 21 maja br. nierozniesione opłaty ogrodowe zostaną przekazane do dzierżawców działek za pośrednictwem Poczty Polskiej SA.
Ostatnim punktem było podjęcie uchwał w sprawie przeniesienia praw do działek dla dwóch nowych działkowców oraz podjęcia uchwały w sprawie uprzątnięcia parkingu wewnątrz ogrodu z zalegających śmieci, a także przyjęcia uchwały w sprawie zrekompensowania majątku pozostawionego na działce nr 7 dla osoby bliskiej po zmarłym działkowcu.
Grzegorz Drozdowski
Sekretarz Zarządu ROD
W dniu 30 kwietnia 2022 r. odbyło się IV posiedzenie Zarządu ROD pod przewodnictwem Prezesa Krystiana Kopycińskiego. Poniżej przedstawiam ważniejsze tematy poruszone podczas obrad.
Członkowie zarządu ROD na wstępie omówili wykonane w okresie od 19 marca do 30 kwietnia br. prace na rzecz ogrodu, które polegały m.in. na utrzymaniu drożności rowów melioracyjnych, rębakowaniu zgromadzonych gałęzi, plombowaniu i dokonaniu odczytów wodomierzy. Przygotowaniu namiotu oraz materiałów do obrad Walnego Zebrania Sprawozdawczego za 2021 r. w tym udział w wyłożeniu dokumentów księgowych i sprawozdawczych przed Walnym Zebraniem. Dodatkowo członkowie zarządu ROD prowadzili intensywny nadzór nad właściwą segregacją śmieci przez działkowców. Ponadto członkowie zarządu ROD uczestniczyli w oględzinach drzew na terenie ogrodu na które zarząd ROD wystąpił z wnioskiem do Urzędu Miasta w Gdyni o pozwolenie na ich wycinkę. W tym okresie prowadzone były również prace porządkowe wewnątrz ogrodu, polegające na zbiórce śmieci, a także sprzątaniu działki przejętej przez zarząd ROD po zmarłym działkowcu. Mając na uwadze przejęcie działki przez zarząd ROD członkowie zarządu ROD dokonali kultywatorowania gleby, wraz z siewem nawozów wapniowych z jednoczesnym zastosowaniem bakterii doglebowych przekazanych przez firmę ProCam GARDEN. Pod koniec kwietnia na tej działce zostały wysadzone pierwsze rośliny oraz wykonany zabieg środkiem herbicydowym. W omawianym okresie członkowie zarządu odbyli pierwsze spotkanie z doradcami firmy ProCam GARDEN, którzy będą uczestniczyć w przekazywaniu wiedzy na temat właściwej uprawy, ochrony roślin ogrodniczych, a także będą prowadzić zajęcia edukacyjne dla działkowców. Materiały w zakresie sygnalizacji pojawu szkodników i chorób ww. firma przekazuje na bieżąco do zarządu ROD, które są na bieżąco publikowane na stronie www.rodsikorskiego-gdynia.pl w zakładce „Poradnik” – „Doradztwo Patronat”. Na przełomie marca i kwietnia członkowie zarządu ROD uczestniczyli w pracach związanych z pielęgnacją pasieki pszczelej. Z przekazanej informacji od opiekuna pasieki wynika, że pszczoły przezimowały dobrze na terenie naszego Ogrodu i są w dobrej kondycji. Pod koniec kwietnia br. członkowie zarządu ROD uczestniczyli w badaniu bilansu przez Komisje Rewizyjną ROD.
W kolejnej części posiedzenia omówiono najważniejsze informacje przekazane przez Jednostkę Krajową PZD m.in. z planowanymi pracami współpracy Jednostki Krajowej PZD z Agencją Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, polegającymi na wsparciu rodzinnych ogrodów działkowych PZD środkami finansowymi na realizację takich zadań jak: budowa/zakup kompostownika ogólnodostępnego, urządzenia do rozdrabniania gałęzi, miejsca składowania kompostu i ściółki (zrębki, torf, trociny i in.) wykorzystywanych na terenie ogólnym ROD, budowa ogrodów deszczowych, tworzenie łąk kwietnych trwałych (na bazie traw i bylin), tworzenie instalacji służących zachowaniu i rozwojowi dzikich owadów, w tym zapylających (np. hotel dla owadów), zakładanie i modernizacja pasiek na wydzielonych terenach ogrodowych, instalacja barci i wiele innych.
W trakcie posiedzenia poruszone zostały tematy związane z dostarczeniem i montażem transformatora, który ostatecznie zostanie dostarczony i zamontowany do dnia 20 maja br. Kolejnym punktem było omówienie kontynuacji remontu drogi głównej, planowany termin rozpoczęcia prac przewiduje się na lipiec-sierpień. Kolejnym tematem było omówienie wyników plombowania wodomierzy, który określono na wysokim poziomie w porównaniu z rokiem ubiegłym. Działkowcy chętnie współpracowali z zarządem w zakresie wymiany i plombowania wodomierzy.
Przed ostatnim punktem posiedzenia było omówienie terminu wystawienia not po przyjętych uchwałach na Walnym Zebraniu Sprawozdawczym m.in. w sprawie opłat ogrodowych. Planowanym terminem przekazania not w sprawie opłat ogrodowych działkowcom będzie termin do 15 maja br.
Ostatnim punktem było omówienie przeprowadzonego szkolenia dla nowych działkowców i kandydatów na działkowców przez instruktora Społecznej Służby Instruktorskiej p. G. Drozdowskiego. W przedmiotowym szkoleniu uczestniczyło ok. 75 działkowców z naszego ogrodu, w trakcie którego przybliżono zagadnienia związane z przepisami PZD, chorobami, szkodnikami roślin warzywnych, sadowniczych oraz roślin ozdobnych. W trakcie szkolenia działkowcy otrzymali broszury, oraz dostęp do materiałów edukacyjnych, które zostały udostępnione na stronie rodsikorskiego-gdynia.pl Obecnie trwają prace związane nad sporządzeniem listy słuchaczy do Okręgu Pomorskiego PZD w Gdańsku w celu wystawienia zaświadczeń o ukończeniu szkolenia.
Grzegorz Drozdowski
Sekretarz Zarządu ROD
W dniu 19 marca 2022 r. odbyło się III posiedzenie Zarządu ROD pod przewodnictwem Prezesa Krystiana Kopycińskiego. Poniżej przedstawiam najważniejsze tematy poruszone podczas obrad.
Członkowie zarządu ROD na wstępie omówili wykonane w okresie od 26 lutego do 19 marca br. prace na rzecz ogrodu, które polegały m.in. na utrzymaniu drożności rowów melioracyjnych prowadzona przez p. Leona oraz p. Daniela oraz udrożnieniu drenaży przy działkach 24 – 26. Ponadto członkowie zarządu w ostatnim okresie dokonali uprzątnięcia działki nr 7, którą planuje się wyłączyć z ewidencji działek użytkowanych w ROD
na Walnym Zebraniu Sprawozdawczym. Dodatkowo w omawianym okresie dokonano odczytu podliczników energii elektrycznej, które zostaną opracowane i przekazane działkowcom w postaci not do zapłaty. Skierowane zostały pisma do 4 działkowców, którzy uchylali się z opłatą za zużytą energii elektryczną. Ostatecznie działkowcy zostali odłączeni od sieci elektroenergetycznej ogrodu po wyczerpaniu przez zarząd ROD ścieżki upomnień i wezwań , tym samym zostali obciążeni notami w kwocie 50,00 zł za wyłączenie i podłączenie do sieci ogrodowej. Dodatkowo skierowano pismo do Komendanta Miejskiego Policji w Gdyni z prośbą o wsparcie ROD w związku z nasilającymi się kradzieżami i niszczeniem mienia na terenie Ogrodu. Członkowie zarządu ROD przy udziale ochotników działkowców prowadzili wyrywkowo patrole na terenie ogrodu. W miesiącu marcu przedłużono ubezpieczenie mienia ogrodowego w PZU. Również w ostatnim czasie przygotowywane były dokumentacja na Walne Zebranie Sprawozdawcze w postaci bilansów, planów, sprawozdań również przy współudziale Księgowości OFK przy Okręgu Pomorskim w Gdańsku.
W kolejnej części posiedzenia omówiono najważniejsze informacje przekazane przez Jednostkę Krajową PZD m.in. w sprawie wytycznych dotyczących zasad rozliczania wynagrodzeń w PZD w związku z tzw. Polskim Ładem. Dodatkowo omówiono Uchwały Krajowego Zarządu PZD m.in. w sprawie realizacji zadań inwestycyjnych i remontowych w ROD w 2022 r. przy wsparciu od podmiotów zaliczanych do sektora finansów publicznych oraz Uchwały w sprawie odbywania walnych zebrań i konferencji delegatów ROD w 2022 r. Dodatkowo omówiono Komunikaty dotyczące pomocy przez działkowców i struktury PZD uchodźcom z Ukrainy. Bardzo ważnym punktem było omówienie prowadzonych prac Jednostki Krajowej z Agencją Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w sprawie dotacji dla ROD związanych z wdrożeniem projektu „Rozwój zielonej infrastruktury poprzez wsparcie ogrodów działkowych”. Gdzie ARiMR przewiduje pod ten projekt przeznaczyć 50 mln złotych. Upatrujemy również w tym projekcie, kawałek tortu dla naszego ogrodu.
W trakcie posiedzenia poruszone zostały tematy związane z poprawą bezpieczeństwa na terenie ogrodu. Członkowie zarządu ROD postanowili bardziej uczulać działkowców na weryfikowanie osób trzecich poruszających się po terenie ogrodu. Weryfikacja miałby polegać na uzyskaniu danych tj. „numeru działki do której zmierzają” oraz „nazwiska działkowca do którego zmierzają”. W przypadku braku uzyskania podstawowych informacji należy uznać, że jest to osoba trzecia – zatem należy powiadomić Policję oraz członków zarządu.
Ponadto z ważniejszych punktów posiedzenia było przybliżenie pisma wykonawcy na wymianę transformatora, którego wymiana miała zostać przeprowadzona do 11.03.2022 r. zgodnie z zawartą umową. Przedsiębiorca w piśmie skierowanym do Zarządu ROD dołączył pismo od producenta transformatorów, który wyjaśnia, że dostawa transformatora się opóźni ze względu na kłopoty spowodowane z dostawą komponentów do transformatora w związku z obecną sytuacją wywołaną przez COVID-19 oraz sytuacją na wschodniej granicy naszego kraju. Przedsiębiorca poinformował w piśmie, że do końca kwietnia br. zostanie umowa zrealizowana. Dodatkowo przedsiębiorca powołała się na ustawę o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych, która dopuszcza zmianę sposobu wykonywania dostaw, usług w związku z wystąpieniem COVID-19. Zatem zarząd ROD dokona zmiany warunków umowy oraz poinformuje jednostkę nadrzędną o zmianie realizacji powyższego zadania.
Przed ostatnim punktem posiedzenia było omówienie przygotowywanej dokumentacji na Walne Zebranie Sprawozdawcze m.in. zmiana planu zagospodarowania ROD dot. wyłączenia działki nr 7 z użytkowania w ROD. Utrzymania opłat na niezmienionym poziomie dot. opłaty wodnej, opłaty energetycznej, opłaty członkowskiej, oraz opłaty inwestycyjnej. Zmianie ulegną opłaty za wywóz śmieci oraz opłata ogrodowa – wzrost w granicach 20% w stosunku do roku ubiegłego.
W trakcie posiedzenia przyjęto piętnaście uchwały w tym termin Walnego Zegrania Sprawozdawczego ustalony na 23 kwietnia 2022 r. Ostatnim punktem posiedzenia było omówienie spraw różnych dot. wystawienia not za zużytą energię elektryczną w okresie od 31.12.2021 – 28.02.2022 r., powołania grup do plombowania wodomierzy, terminu rębakowania (II połowa maja br.), skierowania pisma do Dyrekcji PKP w sprawie realizacji porozumienia dotyczącego wycinki krzewów od strony PKP, przeprowadzenia szkolenia wstępnego dla kandydatów na działkowców oraz działkowców, złożenia wniosku do Urzędu Miasta w Gdyni o wycinkę wywrotów akacji przy biurze ogrodu oraz prowadzenia bieżących prac przy pasiece ogrodowej.
Grzegorz Drozdowski
Sekretarz Zarządu ROD
W dniu 26 lutego 2022 r. odbyło się II posiedzenie Zarządu ROD pod przewodnictwem Prezesa Krystiana Kopycińskiego. Poniżej przedstawiam najważniejsze tematy poruszone podczas obrad.
Członkowie zarządu ROD na wstępie omówili wykonane w okresie od 29 stycznia do 26 lutego br. prace na rzecz ogrodu, które polegały m.in. na utrzymaniu drożności rowów melioracyjnych prowadzona przez p. Leona oraz p. Daniela. Ponadto dzięki udostępnieniu samochodu dostawczego przez p. Tomasz I wiceprezesa Zarządu ROD przewieziono zostały gałęzie z pod ulicy Hutniczej na plac parkingowy wewnątrz ogrodu oraz uprzątnięto teren przed ogrodzenie przy ulicy Hutniczej z nieczystości.
W kolejnej części posiedzenia omówiono najważniejsze informacje przekazane przez Jednostkę Krajową PZD m.in. w sprawie dotacji, które otrzymują ogrody od samorządów na terenie kraju oraz funkcjonowania Ośrodków Finansowo-Księgowych. Dodatkowo omówiono podniesienia partycypacji o 0,01 zł do 0,09 zł. Dodatkowo omówiono najważniejsze stanowiska podjęte przez Okręgowy Zarząd PZD w Gdańsku, m.in. dotyczące podwyższonej opłaty ogrodowej z 210 zł na 300 zł, a także uruchomienia szkoleń dla nowych działkowców
i kandydatów na nowych działkowców.
W trakcie posiedzenia poruszone zostały tematy związane z bezpieczeństwem na terenie ogrodu, gdzie w ostatnim czasie ogród spotkał się z licznymi włamaniami do altan. Wobec licznie stwierdzanych włamań w miesiącu lutym zarząd ROD w dniu 21.02.2022 r. postanowił skierował pisemną prośbę do Komendanta Miejskiego Policji w Gdyni w sprawie udzielenia pomocy i wsparcia, zapewniając bezpieczeństwo działkowców i ich mienia. W rezultacie Zarząd ROD otrzymał wsparcie ze strony Komisariatu Policji Gdynia Chylonia polegający na patrolowaniu terenu ogrodu całodobowo przez funkcjonariuszy policji. W tym celu przekazane zostały klucze do bramy głównej oraz do furtki. W tym punkcie członkowie zarządu ROD pochylili się nad możliwością poprawy bezpieczeństwa na terenie ogrodu m.in. poprzez wprowadzenie nocnych patroli, oraz sprawdzania tożsamości osób przebywających na ogrodzie a niebędących działkowcami.
Przed ostatnim punktem posiedzenia było omówienie skorzystania z uprawnień dla zarządu ROD jakie daje przyjęty na Walnym Zebraniu Sprawozdawczym w 2021 r. Regulamin w sprawie w sprawie korzystania i rozliczania energii elektrycznej w Rodzinnym Ogrodzie Działkowym im. Władysława Sikorskiego w Gdyni, polegających na doliczeniu opłaty dodatkowej związanej z przyjazdem elektryka na teren ogrodu i podjęciem stosowych działań polegających na odcięciu dostawy energii elektrycznej do działki. Koszt opłaty dodatkowej został ustalony na kwotę 50,00 zł za każdą czynność (wyłączenie i włączenie energii elektrycznej). Wobec wstrzymania dostawy energii elektrycznej zatwierdzonej w styczniu podczas pierwszego posiedzenia Zarządu ROD, wystawiono noty o wartości 50,00 zł za każdą czynność (wyłączenia i włączenia) energii elektrycznej.
W trakcie posiedzenia przyjęto dwie uchwały. Ostatnim punktem posiedzenia było omówienie spraw różnych.
Grzegorz Drozdowski
Sekretarza Zarządu ROD
W dniu 29 stycznia 2022 r. odbyło się I posiedzenie Zarządu ROD pod przewodnictwem Prezesa Krystiana Kopycińskiego. Poniżej przedstawiam najważniejsze tematy poruszone podczas obrad.
Członkowie zarządu ROD na wstępie omówili wykonane w ostatnim czasie prace na rzecz ogrodu, które polegały utrzymaniu drożności rowów melioracyjnych wraz z wykonaniem prac związanych z uporządkowaniem rowu przy ul. Hutniczej (przy udziale p. Leona, p. Daniela, p. Tomasza, p. Grzegorza, p. Krystiana i działkowca p. Janusza). Większa cześć zadań skupiała się na prowadzeniu kancelarii ogrodu, która związana była z wprowadzanie wpłat do systemu DGCS i raportu exel, wystosowaniu wezwań do zapłaty, sporządzeniu rozliczenia miesięcznego do OFK przy Okręgu Pomorskim w Gdańsku. Dodatkowo złożono wnioski do UM w Gdyni o wycinkę częściowych wywrotów drzew i krzewów zlokalizowanych na terenie ogrodu. Do zadań kancelaryjnych ogrodu również należy zaliczyć sporządzenie umów, uchwał w sprawie przeniesienia praw do działek na nowych dzierżawców. Wspólnymi siłami członkowie zarządu ROD przeprowadzili pod koniec ubiegłego roku inwentaryzację środków trwałych. Ponadto p. Tomasz odpowiedzialny za pasiekę pszczelą rozpoczął przygotowania akcesorii do uli m.in. składaniem ramek, przeplataniem ich drutem na którym wtapiane są węzy pszczele. Na tak przygotowanych ramkach pszczoły budują plastry i zbierają miód. Z przekazanych informacji p. Tomasza wynika, że pszczoły prawidłowo zimują na terenie naszego ogrodu - w załączeniu zdjęcia z przygotowania ramek.
W kolejnej części posiedzenia omówiono zużycie mediów, poniesionych kosztów na poszczególne zadania oraz rozliczenia wpłat i zaległości w opłatach ogrodowych.
I. Zużycie energii elektrycznej w okresie od 31.10.2020 r. – 31.12.2021 r.
Według wskazań licznika głównego zużycie energii elektrycznej wyniosło 71.871 kwh, co stanowi 48.621,00 zł. Działkowcy pobrali energii elektrycznej
w ilości 57.386 kwh. Pozostała część energii 7.779 kwh została zużyta przez urządzenia i obiekty m.in. pompy, oświetlenie, magazyn i biuro. Najwięcej energii 4.941 kwh zużyły pompy, następnie oświetlenie wraz z magazynem i biurem 2.838 kwh. Pozostała część zużycia energii stanowią ubytki.
II. Zużycie wody w okresie od 10.04.2021 r. – 31.10.2021 r.
W 2021 r. według wskazań licznika głównego wodomierza po stronie PEWiK Gdynia Sp. z o.o. od dnia 10.04.2021 r. do dnia 31.10.2021 r. pobrano 2.272 m3 wody, co stanowi 10.383,00 zł. Natomiast według wskazań wodomierzy znajdujących się na indywidualnych działkach – działkowcy zużyli 1.343 m3 wody. Do dnia 02.12.2021 r. odczytów wodomierzy nie podało 57 działkowców. W związku z brakiem podjęcia przez Działkowców współpracy z zarządem ROD, postanowiono odwołać się do regulaminu przyjętego na Walnym Zebraniu Sprawozdawczym członków PZD ROD im. Władysława Sikorskiego w Gdyni w sprawie korzystania z sieci wodociągowej i rozliczania kosztów zużywanej wody na podstawie, którego dokonano rozliczenia zużycia wody według wskazań wodomierza głównego PEWiK Gdynia Sp. z o.o. i różnicy sumy wskazań podliczników wodomierzy udostępnionych przez działkowców do odczytu w wyznaczonych terminach (wiosennych i jesiennych).
Na dzień 02.12.2021 r. pozostało 916 m3 wody nierozliczonej z której to 134 m3 stanowiły ubytki związane z awarią sieci wodociągowej w ciągu sezonu, napełnieniem sieci wodą na początku sezonu (wiosna), zrzutu wody na koniec sezonu (jesień) i nitką zimowa (14 m3). Pozostała część wody w ilości 782 m3 została rozliczona na 57 działkowców, którzy nie podali wskazań wodomierzy (wiosennych i jesiennych), co stanowiło około 13,72 m3 wody na działkę
(63,00 zł). Dodatkowo zarząd ROD obciążył kosztami działkowców, którzy przed wiosennym uruchomieniem wody nie zabezpieczyli instalacji wodociągowej na działce - powodując wycieki wody od 5 do 20 m3 (razem 50 m3). Na okoliczności wycieków komisje sporządziły dokumentacje zdjęciowe i notatki służbowe. Koszt 1 m3 wody w 2021 r. określony wg faktur został na kwotę 4,57 zł.
III. Wywóz nieczystości:
W 2021 r. opłaty za wywóz nieczystości od działki dokonane zostały w dwóch etapach przed Walny Zebraniem Sprawozdawczym w kwocie 58,00 zł oraz po WZS, przy jednomyślnym zatwierdzeniu 20,00 zł dodatkowej opłaty śmieciowej. Razem opłata za wywóz nieczystości w 2021 r. wyniosła 21.606,00 zł.
W trakcie roku wywieziono 23 kontenery nieczystości stałych - segregowanych oraz 11 bigbagów szkła na kwotę 22.194,00 zł.
Zmniejszenie kosztów spowodowane były tym, że zarząd ROD z początkiem 2021 r. zrezygnował z usług firmy dotychczas odbierającej śmieci, której stawki za wywóz jednego kontenera stanowiły 1.296,00 zł, a bigbagu szkła 324,00 zł. Obecnie koszt wywozu jednego kontenera nieczystości wynosi 864,00 zł, a bigbagu szkła 216,00 zł. Podane ceny zawierają stawkę VAT (8%).
IV. Przeniesienie praw do działki:
Zarząd ROD w 2021 r. przeniósł 24 prawa do działki w zakresie:
Z tego tytułu nowi działkowcy wnieśli opłatę wpisową na poczet ROD im. W. Sikorskiego w Gdyni kwocie 16.119,00 zł, z czego 4.032,00 zł odprowadzone zostało do Okręgu Pomorskiego PZD w Gdańsku (w ramach wpisowego działkowiec otrzymuje roczną prenumeratę Działkowca oraz darmowe szkolenie).
V. Posiedzenia zarządu ROD i podjęcie uchwał przez Zarząd ROD:
W 2021 r. zarząd ROD przeprowadził 13 posiedzeń zarządu ROD oraz uchwalił 197 uchwał.
VI. Koszty remontów i modernizacji infrastruktury ogrodowej:
W dalszej części posiedzenia omówiono obecny stan zadłużenia działkowców, które na dzień 30.01.2022 r. stanowiło kwotę 765,68 zł (5 działkowców zalegających z opłatami na dzień płatności do 31.11.2021 r.) – wszyscy działkowcy otrzymali wezwania do zapłaty. Dodatkowo zarząd ROD podjął rozważania w sprawie wypożyczania klucza do bramy głównej przez działkowców, którzy na czas remontu związanego z wwozem/wywozem materiałów mogą się ubiegać o klucz w myśl regulaminu w sprawie wjazdu pojazdów mechanicznych na teren ogrodu oraz terminu otwarcia bramy głównej. Między innymi dyskusja polegała na wprowadzeniu zmiany do w regulaminie, że o klucz do bramy głównej mogą ubiegać się tylko ci działkowcy, którzy nie zalegają z opłatami ogrodowymi i utrzymują działkę zgodnie z literą prawa. Ponadto posiadają nieposzlakowaną opinię w środowisku ROD. Być może tego typu działania zachęcą działkowców do terminowego opłacania działki, dbaniu o jej estetyczny wygląd oraz przestrzegać zasad współżycia społecznego.
Członkowie zarząd ROD zapoznali się ze stanem środków finansowych znajdujących się na koncie ogrodowym, oraz analizą najbliższych zobowiązań finansowych z podmiotami współpracującymi z ogrodem.
Bardzo ważnym punktem rozmów członków zarząd ROD było ustalenie terminu włączenia wody w instalacji wodociągowej w roku bieżącym, oraz ustaleniu terminu przeprowadzenia Walnego Zebrania Sprawozdawczego. Po burzliwej dyskusji członkowie zarządu ROD podjęli decyzję o włączeniu wody na dzień 2 kwietnia br., natomiast dzień przeprowadzenia Walnego Zebrania Sprawozdawczego ustalono na 23 kwietnia 2022 r., które odbędzie się na terenie ogrodu wzorem roku ubiegłego.
W trakcie posiedzenia omówiono zagadnienia związane z przyjęciem wysokości podwyższonej opłaty uiszczanej w roku nabycia działki przez nowego działkowca przyjętej przez Okręgowy Zarząd Pomorski PZD w Gdańsku w kwocie 300,00 zł (w roku ubiegłym 210,00 zł) oraz przyjętą przez Krajową Radę PZD uchwałą w sprawie określenia zasad partycypacji (…), która w roku bieżącym wyniesie 0,10 zł od metra2 działki. W roku ubiegłym partycypacja stanowiła 0,09 zł.
W trakcie posiedzenia poruszono tematy związane z dalszą modernizacją skrzynek elektrycznych, właściwym doborze materiałów do utwardzenia drogi głównej, oraz prowadzeniu cyklicznego czyszczenia rowów melioracyjnych wokół ogrodu. Utrzymaniem sprawności technicznej drenaży a także drenaży i utrzymaniem czystości na terenie ogrodu. Planami pracy, planami posiedzeń zarządu ROD.
W trakcie posiedzenia przyjęte zostały uchwały m.in. w sprawie zatwierdzenia podwyższonej opłaty ogrodowej w kwocie 830,00 zł wnoszonej przez nowego działkowca na konto ogrodu oraz zatwierdzeniu wyłączenia prądu działkowcom zalegającym z opłatami za zużytą energię elektryczną, których płatności upłynęły w dniu 31.11.2021 r.
W sprawach różnych sekretarz zarządu ROD przedstawił najważniejsze tematy poruszane na posiedzeniach Krajowego Zarządu PZD, udostępnione na stronie KZ PZD.
Grzegorz Drozdowski
Sekretarz Zarządu ROD